پایان نامه دکترا - نکات پایانی | بخش چهارم

پایان نامه دکترا - نکات پایانی | بخش چهارم

ایسنر که دیدگاه موافق داشت و در همین راستا استدلال می کرد پیروز این مجادله شد و در سال 1999، اولین رمان به عنوان پایان نامه پدید آمد (دانلوپ ، 1999). اساتید آمریکای شمالی شروع به نظریه پردازی در مورد مطالعه هنرمحور نمودند که نتیجه آن انتشار کتاب هایی در دفاع از این روش بود (بارون و ایسنر ، 2012؛ لاوی ، 2015). طنزها، فیلم ها، نمایشنامه ها و سایر فرم های مختلف به عنوان تز پذیرفته شدند.

بیکلن و کاسلا (2007) کتاب خود را تحت عنوان راهنمای عملی برای رساله کیفی، با یک یادداشت برای دانشجویانی که خواستار نگارش به سبکی بودند که آن را تز غیرسنتی می خواندند به پایان رساندند. آنها به دانشجویان هشدار دادند که تز غیرسنتی در مقایسه با نگارش به سبک سنت رشته تقاضای بیشتری از دانشجو دارد و دانشجویانی که این روش را انتخاب می کنند این کار چالش برانگیز را به مراتب سخت تر می کنند. به عنوان مثال دانشجویانی که تصمیم به نگارش رمان می گیرند، باید با پژوهش نیز آشنا باشند. افزون بر این باید با قوانین و قراردادهای فرم رمان آشنا باشند و بتوانند یافته های پژوهشی خود را بر اساس این قراردادها بنویسند. همچنین، کاملر و تامسون (2006) اعلام کرده اند که "شعر یا نظم بد، نه منجر به تحقق هدف معنی بخشی متعالی می شود و نه بازنمایی موفقیت آمیز مطالب اصلی پژوهشگر" (صفحه 143). بیکلن و کاسلا نیز پیشنهاد کرده اند که تولید یک تز غیرسنتی می تواند بر آینده حرفه ای دانشجو تاثیرگذار باشد. آنها بر این باور هستند که این نوع پایان نامه شانس فرد برای استخدام را کاهش می دهد زیرا این پایان نامه ها معمولا با نوعی سوء ظن نگریسته شده و غیرعلمی تلقی می شوند.

به اعتقاد من مسئله کاملر و تامسون این است که هنر یک فرم انتزاعی است و در دوران پست مدرن که ما در آن زندگی می کنیم، قضاوت در مورد کیفیت هنر دشوار است. افزون بر این، این ادعا تلویحا بدین معنی است که دانشجویان شعرهای بدی می سرایند. این احتمال وجود دارد که یک دانشجو اشعاری خوب بسراید و یک شعر خوب با موفقیتی بیشتر از یک تز استاندارد مواجه شود. بارون و ایسنر (2012) خاطرنشان کرده اند که هنرها در مقایسه با نوشته های سنتی آکادمیک از قابلیت بیشتری برای دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان برخوردار هتسند. در حالیکه من با بیلکن و کاسلا موافق هستم که نگارش یا ترسیم یک تز غیرسنتی چالش برانگیزتر و زمان بر تر از یک تز سنتی است، اما ممکن است دلایل خوبی برای تقبل یک چالش مازاد وجود داشته باشد. من اخیرا استاد راهنمای یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بودم که در پایان نامه خود به بررسی ظرفیت آموزشی نقاشی های طنز پرداخته بود. پایان نامه وی در قالب یک کتاب طنز ارائه شد. جاکوب (2014) پایان نامه خود را به صورت سنتی نوشت و سپس داده ها را در قالب یک کتاب طنز بازنویسی کرد. قالب طنر یک لایه مازاد به متن افزوده و به درک بهتر خواننده کمک می کند. با این حال به او گوشزد  کردم که اگر او صرفا پایان نامه  خود را  می نوشت، شش ماه زودتر آن را تمام می کرد. او در پاسخ گفت:"بله، اما دیگر آن را دوست نداشتم".

در حال حاضر اغلب دانشگاه ها پایان نامه دکترا را به صورت آنلاین عرضه کرده و این امکان را برای دانشجویان فراهم می کنند که به پایان نامه های دانشجویان پیشین در همان دپارتمان و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه های سرتاسر جهان دسترسی داشته باشند. صرف زمان برای بررسی پایان نامه های سایر دانشجویان و ایده گرفتن از موضوعات و روش شناسی های آنها در حال حاضر بسیار رایج و متداول است. همچنین دانشجویان می توانند به سبک و لحن نگارش و ساختاری که در آن رشته به کار رفته است توجه کنند. در روند انتخاب فرمت پایان نامه، عقل سلیم حکم می کند که با استاد راهنما مشورت شود. افزون بر این، توجه به زمانی که صرف نگارش پایان نامه می شود و تامل در مورد اهدافی که برای آینده وجود دارند از مهمترین عوامل دخیل در انتخاب فرمت پایان نامه هستند. فرمت های نوآورانه به زمان بیشتری نسبت به تزهای سنتی نیاز دارند، اما برخی دانشجویان آماده تقبل این چالش هستند. شاید دانشجویان پایان نامه خود را دوست نداشته باشند، اما نگارش آن باید یک تجربه دلچسب و لذت بخش باشد.

پایان بخش پنجم

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با پایان نامه دکترا با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۶/۱۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری با موضوع بورس اوراق بهادار

انجام پایان نامه ارشد و دکتری با موضوع بورس اوراق بهادار

انجام پایان نامه با موضوع بورس اوراق بهادار را می توان با داشتن نمونه کار به صورت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۳
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری حقوق ارتباطات

انجام پایان نامه ارشد و دکتری حقوق ارتباطات

انجام پایان نامه حقوق ارتباطات حاضر در سال 93 در دانشگاه علامه به اتمام رسیده است [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۲
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بهداشت جامعه

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بهداشت جامعه

انجام پایان نامه بهداشت جامعه همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۲۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب